Sunday, April 8, 2012

KEGAGALAN

Dah lama rasanya aku x menulis kat blog aku ni.Hari ni tiba- tiba aku ada masa plak untuk menulis sambil dengar lagu rossa.Aku sebenarnya tengah menyiapkan assigment ak.Siyes bila sambung degree aku dah xdak masa nak berpoya2 mcm dlu...Bila dengar lagu rossa aku rasa bersemangat betoi...Semangat nk menulis .

Baru -baru ni ak  baru terjumpak satu buku motivasi  dekat library u aku.Aku tgk tajuk buku  tu macam ok ja.Ak pun try la amek n belek-belek.Then aku pown baca la sikit.Tiba-tiba aku jadi berminat untuk baca buku ni.Buku ni bertajuk "Berani Gagal" dan penulisnya  adalah Billi lim.Buku ni sangat sesuai dibaca kepada orang-orang yang sejenis macam aku iaitu cepat berputus asa .Sejak kebelakangan ni mcm2 terjadi dalam hidup aku.Dugaan bermacam-macam.Aku selalu jugak bertanya kat diriku ,"kenapa aku kena hadapi semua ni"?.Orang- orang  yang sentiasa memberi aku semangat  dan kekuatan adalah ibuku yang tercinta ,adik2ku dan en hubby.Insan - insan ni la yang selalu tengok air mataku.Thank you ....
Dalam buku ni da banyak cerita mengenai kegagalan yang melahirkan insan yang berjaya .Perit yang mereka  lalui lbih sukar dari apa yang aku hadapi.Satu kata motivasi yang aku suka ialah  "hard time make you better not bitter". Mendalamkan??so selamat merenung

1 comment:

  1. bangkit lah dari kegagalan kalau nak berjaya...tak gitu?..hehehe
    aisemen..tgh wat aseiment ker??..hehehe

    salam kenal dr sya..tq coz sudi singgah blog saya yang terseberapa tu...balas kunjungan di sini..dan terfollow plak..hehehe...tq shah..

    ReplyDelete